A l’institut Can Puig, ja fa un temps va sorgir la idea de crear l’International Day. Aquest se celebra al centre cada any a finals del mes de maig: el professorat conjuntament amb el departament d’Erasmus+ proposen l’aturada d’un dia de classes per poder gaudir d’activitats i tallers per reforçar valors fonamentals per l'alumnat. L’International Day, com ja sap tothom, aquest any no s’ha pogut organitzar. La pregunta que es fan molts estudiants és: per què?
Per resoldre aquest dubte, vam poder parlar amb una de les creadores i coordinadores de l'acte: la professora Sandra Romero, qui va aclarir que el motiu principal de la cancel·lació de l'esdeveniment és la insostenible situació actual del sistema educatiu a Catalunya.
Fa uns pocs mesos, Can Puig va sumar-se a la protesta que s’està duent a terme a molts centres educatius arreu de la comunitat, on les reivindicacions principals fan referència a la pèrdua de poder adquisitiu acumulada els darrers anys, a l’augment de la burocràcia, a la manca de recursos humans i materials, a la necessitat de reduir ràtios i ampliar plantilles, així com a la millora de les condicions del personal laboral i d’atenció educativa, amb l’objectiu de garantir una educació pública de qualitat i una inclusió real.
Una de les mesures que s’ha implantat al centre, afegint-s’hi a les vagues del professorat convocades pels principals sindicats d’ensenyament, és la cancel·lació de l’organització de sortides i activitats fetes pels docents, amb l’objectiu de fer pressió per aconseguir les millores demanades.
D’altra banda, també es va preguntar a la Sandra si hi havia possibilitats de la reinstauració de l’acte l’any vinent, ja que és una activitat molt satisfactòria per l’alumnat. En resposta, va dir que tot depèn de com continués aquest conflicte i de si s’implanten nous acords que garanteixin una educació de qualitat en bones condicions tant per estudiants com per professors. Confoem que sí, que el curs següent poguem reprendre aquesta activitat.



